دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

24 رفتار مصرف کننده:

رفتار مصرف کننده از موضوعات جدید حوزه بازاریابی به شمار می رود. اولین کتب در این باره در دهه 1960 تألیف شده می باشد. اما سابقه این موضوع به پیشبرد برمی گردد.

به عنوان نمونه می توان به دهه 1950 تصریح نمود که ایده های فروید توسط بازاریابان مورد بهره گیری قرار گرفت. رفتار مصرف کننده موضوعی بحث انگیز و چالشی می باشد که دربرگیرنده افراد و آن چیز که خرید می کنند چرا و چگونگی خرید آنها، بازاریابی و آمیزه  بازاریابی و بازار می باشد.

ویلکی و سالمون رفتار مصرف کننده را به این شکل تعریف نموده اند: فعالیت های فیزیکی، احساسی و ذهنی که افراد هنگام انتخاب، خرید، بهره گیری و دور انداختن کالا و خدمات در جهت ارضای نیازها و خواسته های خود انجام می دهند.

 

2-24-1 مهم بودن مطالعه رفتار مصرف کننده:

توسعه مطالعات رفتار مصرف کننده نتیجه چرخش فلسفه بازاریابی از گرایش تولید و محصول به گرایش فروش و سپس گرایش بازاریابی می باشد.

عوامل دیگری نیز در گسترش مطالعات رفتار مصرف کننده دخیل بوده اند که عبارتند از: سرعت زیاد معرفی محصولات جدید، چرخه های کوتاه تر عمر محصولات، افزایش جنبش های طرفداری از مصرف کنندگان به وسیله گروه های خصوصی و سیاست گذاران عمومی، در نظر داشتن محیط زیست و رشد بازاریابی خدمات.در چنین فضایی داشتن درک صحیح از مصرف کنندگان و فرآیند مصرف، مزیت های متعددی را دربر دارد. این مزیت ها شامل کمک به مدیران در جهت تصمیم گیری، تهیه یک مبنای شناختی از طریق تحلیل رفتار مصرف کنندگان، کمک به قانون گذاران و تنظیم کنندگان برای وضع قوانین مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات در نهایت به مصرف کنندگان در جهت تصمیم گیری بهتر می باشد. رفتار مصرف کننده در طراحی کمپین های تبلیغاتی نیز نقشی حیاتی اعمال می کند.

با علم به نحوه رفتار مخاطبان می باشد که می توان رسانه و پیام مناسب را انتخاب نمود. به علاوه مطالعه رفتار مصرف کننده می تواند در فهم عوامل مربوط به علوم اجتماعی که رفتار بشر را تحت تأثیر قرار می دهند، به ما کمک می کند.بر این اساس تحلیل رفتار مصرف کننده در مواردی همچون طراحی آمیخته بازاریابی، پخش بندی بازار و تعیین جایگاه و متمایز سازی محصول نیز امری لازم و حیاتی می باشد.

تحلیل و مطالعه رفتار مصرف کننده به دنبال پاسخ سؤالات زیر می باشد:

  • مردم چگونه از نیازشان به کالا یا خدمات خاصی آگاه می شوند؟
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مصرف کنندگان چگونه کالا و خدمات خود را پیدا می کنند؟
  • مصرف کنندگان چگونه انتخاب نهایی را به اقدام می آورند؟
  • سایت منبع

  • چه اتفاقی می افتد وقتی کالا یا خدمات شما ارائه می گردد؟
  • محصول شما چگونه انتخاب می گردد؟
  • چگونه پول محصول شما پرداخت می گردد؟
  • محصول شما چگونه ذخیره می گردد؟
  • چگونه محصول شما جابجا می گردد؟
  • مشتریان از محصول شما چگونه بهره گیری می کنند؟
  • مشتریان وقتی از محصول شما بهره گیری می کنند به چه کمکی نیاز دارند؟
  • آیا امکان پس دادن یا معاوضه هست؟ علل آن چیست؟
  • چگونه محصول شما تعمیر یا سرویس می گردد؟
  • چه اتفاقی می افتد وقتی محصول شما مصرف می گردد یا کاربردش تمام می گردد؟

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش:

عمده ترین هدف پژوهش این می باشد که مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده پژوهش را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1ـ تجزیه و تحلیل جایگاه ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

2ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

3ـ مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.