آیا کاهش وزن با ورزش پیلاتس امکان پذیر است؟ | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

کاهش وزن با ورزش پیلاتس ممکن است؟

تمرین پیلاتس واسه سلامت موثره و به رسیدن به وزن مناسب کمک می کنه

 

پیلاتس ورزشیه که قدرتی نیس و کالری زیادی نمی سوزونه، اما باعث کاهش وزن می شه؟ فواید ورزش پیلاتس چیه؟ در ادامه به این سوالات جواب داده می شه

 

پیلاتس یه ورزش کم اثره که واسه بهبود تون عضلانی، ساخت عضلات و بهتر شدن وضعیت بدن موثره. تمرین پیلاتس واسه سلامت موثره و به رسیدن به وزن مناسب کمک می کنه. 

 

با این حال پیلاتس به اندازه بقیه تمرینات قدرتی، مانند دویدن یا شنا، به کاهش وزن کمک نمی کنه. در واقع موقع انجام پیلاتس در مقایسه با بقیه ورزشا کالری کمتری می سوزونین. اما اگه ز پیلاتس و حضور در کلاسای اون حال می کنین، با داشتن یه برنامه منظم و انجام مرتب حرکات اون احتمال کاهش وزن در پیلاتس هم هست.

 

اگه هدف شما کاهش وزنه باید ترکیبی از حرکات پیلاتس، رژیم غذایی سالم و بقیه حرکات ورزشی رو با هم به طور منظم دنبال کنین. مثلا پیلاتس رو به طور متناوب همراه با تمرینات قدرتی و بقیه اشکال ورزشی از جمله پیاده روی، شنا، دویدن و دوچرخه سواری انجام بدین. 

 

در ادامه این مقاله با بقیه مزیتای پیلاتس و نقش اون در کاهش وزن آشنا میشین.

 

تحقیقات انجام شده در مورد پیلاتس چی رو تلاش می کنن؟ 

پژوهشی در این مورد روی ۳۷ زن که همه دچار اضافه وزن بودن و بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال سن داشتن، انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدن تمرین پیلاتس به مدت ۸ هفته در موارد زیر موثر هستش:

 

کاهش وزن

کاهش BMI

اندازه دور کمر

کاهش اندازه شکم و رانا

 

اما این ورزش روی وزن کلی بدن تاثیری نمی ذاره. این افراد با آدمایی که در این مدت هیچ ورزشی انجام نمی دادن مقایسه شدن. 

 

پژوهشی دیگه در سال ۲۰۱۵ روی زنان بین ۵۹ تا ۶۶ سال انجام شد که همه در دوره بعد از یائسگی خود بودن. محققان به این نتیجه رسیدن ۱۲ هفته تمرین پیلاتس تغییری در وضعیت بدن ایجاد نمی کنه. 

 

اما شرکت کننده ها تماشاگر تقویت قسمت شکم و اندامای تحتانی و فوقانی بدن بودن که این تقویت خیلی خیره کننده بود. محققان تصور می کنن نبود تغییر در وضعیت بدن به این دلیله که این شرکت کننده ها رژیم غذایی خود رو تغییر ندادند. 

 

هم اینکه این تحقیقات تلاش می کنن که پیلاتس می تونه واسه کنترل کمردرد طولانی و بهبود بقیه صدمات اثر داشته باشه، اما تحقیقات بیشتری لازمه. پس اگه آسیب دیده هستین یا دچار کمر درد شدین، بدون مشورت دکتر تمرینات پیلاتس انجام ندین. 

 

پیلاتس می تونه واسه کنترل کمردرد طولانی و بهبود بقیه صدمات اثر داشته باشه

 

ورزش پیلاتس چقدر کالری می سوزونه؟

اندازه کالری که در انجام تمرینات پیلاتس می سوزونین بستگی به وزن شما در زمان انجام تمرینات و هم اینکه سطح سختی تمرینات داره. 

مثلا فردی که دارای ۶۸ کیلوگرم وزنه، تو یه کلاس مقدماتی پیلاتس که ۵۰ دقیقه زمان میبره، حدود ۱۷۵ کالری می سوزونه. این فرد در کلاس پیشرفته پیلاتس در همون زمان ۵۰ دقیقه ۲۵۴ کالری می سوزونه. در کلاسای پیلاتس اگه ضربان قلبتون زیاد شه کالری بیشتری می سوزونین. 

  

کالری چیجوری روی وزن تاثیر میذاره؟

واسه کاهش هر نیم کیلو از وزن خود باید ۳۵۰۰ کالری بسوزونین. اگه هدف شما کاهش وزنه، باید علاوه بر پیلاتس ورزشای قدرتی، مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری رو امتحان کنین و یه رژیم غذایی سالم پر از پروتئین بدون چربی، غلات سبوس دار و سبزیجات انتخاب کنین. 

 

هر چند وقت یه بار باید ورزش پیلاتس انجام بدین؟

اگه تازه تمرینات پیلاتس رو شروع کردین، ۲ یا ۳ بار در هفته پیلاتس تمرین کنین تا از تموم مزیتای اون بهره مند شید. هم اینکه می تونین کلاسای پیشرفته پیلاتس رو شرکت کنین و یا پیلاتس رو در ترکیب با یوگا انجام بدین. در این کلاسا بیشتر از کلاسای پیلاتس سنتی کالری می سوزونین. 

  

تاثیر ورزش پیلاتس بر بدن چیه؟

تاثیر پیلاتس بر بدن اینه که تمرین پیلاتس منتهی به بهتر شدن حالت بدن، تون عضلانی و بهبود حالت هسته بدن می شه. تموم این اثرات باعث می شه طوری به نظر برسه که وزن شما کاهش پیدا کرده. اینطوری اگه عضلات خود رو تقویت کنین و تون عضلانی رو زیاد کنین، آماده و ورزیده تر به نظر می رسید، حتی اگه وزن خود رو کم نکرده باشین. 

  

نتیجه گیری در مورد پیلاتس

ورزش کردن واسه سلامت و کاهش وزن مهمه، اما توجه به رژیم غذایی هم به همون اندازه مهمه. علاوه بر خوردن پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار، میان وعده های سالم بخورین. 

واسه تعیین یه رژیم غذایی سالم به دکتر یا متخصص تغذیه مراجعه کنین و واسه حفظ سلامت خود هیچوقت در طول روز بیشتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف نکنین. 

   

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *