آیا پیاده روی برای لاغری مفید است | رژیم غذایی

پیاده روی واسه لاغری خوبه

پیاده روی نه فقط به عنوان یه ورزش در حفظ سلامتی بدن مؤثره،بلکه یکی از بهترین ورزشا واسه کنترل وزن هستش. 

بسیاری از کسائی که میخوان لاغر شن،بیشتر به ورزشایی می پردازن که فکر می کنن کالری بیشتری می سوزونن و تعجب می کنن که به چه دلیل بعد از چند هفته هیچ نتیجه ای نگرفته ان.

نابود کردن چربی زائد بدن نیاز به گذشت زمان داره.درسته که مصرف کالری مهمه، اما واسه کاهش وزن، مخصوصا در اولین مراحل اون، فقط سوزوندن کالری مهم نیس.

واسه کاهش چربی بدن، حتما باید ورزشی رو شروع کرد که مستقیما چربی رو بسوزونه؛ ورزشی که به آرومی و کم کمک سطح تندرستی رو زیاد کنه،طوری که بعدا بشه واسه تسریع در کاهش وزن، تمرینای کالری سوز بیشتری رو در برنامه اجرا کرد.پیاده روی شاید بهترین ورزش واسه کاهش دائمی وزنه.

* سوزوندن درصد بالاتری از چربی بدن

 

* افزایش سطح  سلامتی و سرحال بودن

 

* ازدیاد سطوح انرژی

 

* کاهش بیماریا

 

یادتون باشه که:

 

* شرکت در پیاده روی آسونه.

* پیاد روی وسیله و تجهیزاتی لازم نداره.

 

* کاهش وزن با یه برنامه پیاده روی می تونه شروع معقولی باشه.

 

* خیلی از آدمای چاق یا کم جنب و جوش، سطح تندرستی پایینی دارن.این امرغالبا به خاطر ورزش نکردنه که به مرور زمان دلیل می شه عضلات و سیستم انرژی، کارآیی خود رو از دست بدن.به همین دلیل وقتی یه برنامه ورزشی واسه کاهش وزن شروع می شه،انجام اون خیلی سخت به نظر میاد.

 

* «دویدن» و «پیاده روی سریع» واسه سوزوندن کالری،ورزشای فوق العاده ای حساب می شن با این همه،واسه کسائی که آمادگی جسمی خوبی ندارن،این ورزشا بیشتر انرژی بَر هستن. ورزشای خیلی شدید باعث می شن بدن کربوهیدرات بیشتری بسوزونه.

 

* واسه سوزوندن چربی لازمه بدن در سطوح پایین تری تلاش کنه و خیلی از ورزشا اجازه این کار رو نمی دن.«پیاده روی سریع»  رو در نظر بگیرین: واسه سوزوندن کالری و حفظ آهنگ تمرینات با یه مربی همراه،خیلی از تازه کارا ممکنه تلاش کنن محدودیتای موجود رو کنار بزنن تا احساس کنن که تمرین درست و حسابی انجام دادن.پس اگه تعداد ضربان نبض خیلی بالا باشه، سوزوندن درصد بالایی از چربی غیر ممکنه.

 

* هم اینکه پیاده روی ما رو قادر می سازه با سرعتی ثابت و همیشگی تمرین کنیم، اینم  نیاز دیگه ایه که به ما اجازه میده به طور مؤثری چربی بسوزونیم.بسیاری از فعالیتای دیگه مثل تنیس، فوتبال، هاکی یا بیس بال بیشتر نیازمند انفجار بزرگ انرژی به مدت کوتاهی در بین فواصل منظم، اونم با  گامی ساده هستن. این نوع ورزش کردن، به بدن اجازه میده که به اصطلاح دنده عوض کنه و کربوهیدرات رو به عنوان سوخت استفاده کنه.

 

* واسه سوزوندن انرژی لازمه بدن ما به طور دائم در تموم مدت ورزش، در وضعیت سوزوندن چربی باشه؛ پیاده روی فعالیتی همیشگی و تدریجیه،پس حتی اگه شخص بدون آمادگی جسمی هم باشه باید به طور مؤثری به وضعیت سوزوندن چربی  در بین پیاده روی  دست  یابد.

 

* نکته بسیار مهم در مورد پیاده روی واسه کاهش وزن اینه که می تونه یه تفریح هم باشه.مثلاً دوستان هم می تونن به پیاده روی ملحق شن به این ترتیب  شما می تونین با اونا صحبت کنین و از جدیدترین اخبار باخبر شید.موقع خرید رفتن پیاده روی کنین،با این کار چربیای ذخیره شده رو بسوزونین.در این مورد شاید ایده خوبی باشه که واسه ادامه روال سوزوندن چربی، حرکتای مداومی انجام شه، اما تماشای ویترین مغازه ها هم می تونه خوب باشه!

 

* پیاده روی می تونه بهترین راه واسه شروع هر برنامه نوین کاهش وزن باشه،البته تا جایی که پزشکتون اونو تائید کنه!

 

* واسه نگه داشتن بدن در بالاترین حد سوزوندن چربی، پیاده روی مؤثر با کنترل تعداد ضربان قلب، بیشترین اثر رو داره.

*اخطار:

– همیشه قبل از شروع هر ورزش جدیدی، تأیید دکتر معتبری رو بگیرین.تموم ورزشا باید تحت نظارت یه مربی صاحب صلاحیت انجام شه.

– اگه تعداد سلولای چربی شما زیاده، باید ورزش کنین و با به کار گیری اصول درست علمی، واسه کاهش چربی سلولا، رژیم بگیرین. هر روش دیگری منتهی به کاهش آب بدن می شه غلطه و شایدً- پس از قطع رژیم- برگشت به وزن قبلی باز می گردید.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *